Alla inlägg den 29 september 2010

Av Linnéa - 29 september 2010 21:42

Nu är det bara en månad kvar till jag ska på dop. Där ska jag läsa upp den här dikten inför alla gäster eftersom att jag kommer vara fadder/gudmor.

 

Ett gudbarn
Av: Siv Andersson


Att få ett litet gudbarn
är en gåva och en ära
- att man är så betrodd
att stå ett liv så nära.

Man länkas till varandra
med ett gudomligt band.
Så själsligt är man nära
fast man bara ses ibland.

Ett gudbarns liv man följer
av omtänksamma skäl.
För man har fått till uppgift
att se till barnets väl.

Och även i det tysta
finns detta alltid kvar
- att man känner något särskilt
för det gudbarn som man har.

  

Jag tycker att den är väldigt söt och den stämmer ju faktiskt. Men det ska bli riktigt pinsamt att läsa den högt... Kommer säkert glömma bort texten och skämma ut mig, haha!

Av Linnéa - 29 september 2010 18:00

Jag glömde att inskaffa ett nytt läppbalsam nu när jag ändå var på stan. Nu när det blir kallare så får man ju torrare läppar - vilket man försöker undvika till varje pris med hjälp av läppbalsam! ;)


        

 Jag kommer ihåg när dessa var populära för bara några år sedan. Verkligen alla använde sig av dem och läpparna var ständigt glansiga! Och dem smakade riktigt gott också.

Av Linnéa - 29 september 2010 16:22

Min lillasyster fyller faktiskt 12 år idag! Så att tidigt imorse smög vi upp och sjöng för henne... Den tiden på dygnet man knappt är en människa p.g.a trötthet, haha.

En av sakerna hon fick var biljetter till "Grease musikalen" när den kommer till Västerås i Oktober. Och då fick faktiskt jag också en biljett. Jag har inte änns sett filmen - men det ska bli rätt kul iallafall.


Ett stort grattis till dig Sara! Även fast vi bråkar 24/7 så älskar jag dig, faktiskt.

Jag och Sara på Kreta.

Av Linnéa - 29 september 2010 15:59

Hallo! Eftersom att vi just nu jobbar om klassisk musik - så var vi även tvugna att gå på en "klassisk musik"-konsert idag! Ni vet när en hel orkester sitter och spelar as tråkiga låtar tills man är halvt nersövd? Precis så var det den här gången... Alltså riiiiktigt tråkigt och ointressant som bara den.


Men vi fick iallafall sluta på stan så jag och Sassa gick till vårat nya köpcenter i Västerås - Kvarteret Igor! Jag blev faktiskt lite besviken på deras utbud, men kom ändå hem med ett par jeans ifrån JC.

Ljusblåa jeans - Crocker.

Skapa flashcards