Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Linnéa - 16 mars 2011 21:05

Shit vad tråkig jag är - men har faktiskt ägnat den senaste timmen åt att måla framsidan åt en engelskauppgift. Finns absolut ingenting kul att göra, men har massa andra tråkiga saker att ta itu med. Mer läxor, städa, rensa garderoben...

Av Linnéa - 16 mars 2011 19:00

Så, nu är det klart vilka som ska dömma svenskarnas sångkarriärer i nästa säsong av Idol. Andreas Carlsson har tydligen hoppat av och ska nu ersättas av Alexander Bard och Pelle Lidell...

Vad tycker ni, Hiss eller Diss?

Jag måste tyvärr dissa då jag inte gillar Alexander och inte har någon som helst aning om vem denne Pelle är(?) Dessutom var Andreas min favorit i juryn och jag tror inte någon annan kan ta hans plats som "det elaka proffset" på samma sätt.

Av Linnéa - 16 mars 2011 18:18

Nu har jag setat ett tag och pluggat in fakta om första- och andra-världskriget... Så himla mycket att lära sig och vi har prov om dem båda på fredag!

Idag såg vi dessutom en film om "Kristallnatten" 1938, då folk slog sönder alla tyska/österrikiska judars ägodelar och hem. Man kan inte änns föreställa sig hur hemskt det måste varit för judarna på den tiden!!

  

Skapa flashcards