Alla inlägg under mars 2011

Av Linnéa - 20 mars 2011 11:59

Blev jättebesviken över "supermånen" faktiskt. Den verkade ju knappast större, däremot så lös den väldigt starkt men det var allt... Hände det något i övriga världen medan den varade? Då var jag fullt upptagen med att ha myskväll med Anna och kolla igenom massa Andra Avenyn avsnitt! Suuuupernajjs, ska även vara med den flickan idag igen. :)

Bild på månen och lite annat från igår.

Av Linnéa - 19 mars 2011 20:00

Jag, mamma och lillesyrran funderar på att åka upp till "The Studio" i Skrapan och vara sån där "Modell för en dag", då man tar proffsbilder. Jag tycker det är så fint med de där bilderna man tar med en spegel under!

Hoppas verkligen att vi gör det någon dag!

  

Av Linnéa - 19 mars 2011 17:15

Ikväll är det dags för Supermånen att besöka jorden igen. Månen ska tydligen vara väldigt nära jorden och ser då ut att vara ca 15 % större än vanligt. Men jag är lite rädd för att någon allvarlig naturkatastrof ska dra in. Det har nämligen hänt de senaste gångerna Supermånen varat... Vissa experter tror även att det är Supermånen som påverkat jordbävningen/tsunamin i Japan.

Vi får hålla tummarna om att det ända som händer med jorden inatt är att dess befolkning får njuta av en vacker, stor och ljus måne!

  

Av Linnéa - 19 mars 2011 14:25

Okej, jag medger att snön faktiskt är rätt okej nu när jag är ute! Den studsar ju ljuset från solen så jag blir liiite brunare nu när jag sitter ute.

Två dagens outfit bilder.

Av Linnéa - 19 mars 2011 13:45

Tänkte köra igång med den gamla godingen "Lälläh Hissar och Dissar" som även har en egen kategori här på bloggen. Sååååå låt oss börja!

 

Lälläh Hissar:

 

+ Converse. Jag har nu gått från att tycka Converse varit världens fulaste dojor - till att älska dem! Har nu skaffat mig 3 par och satsar på mer. (Fast de vita har jag inte fått hem änn.)

  

De jag har.

 

+ Ben and Jerrys. Under den långa kalla vintern passar det utmärkt att sitta och mysa under gosiga täcken innomhus, och hur gör man det utan att ha en skål Ben and Jerrys glass i knät? Min favoritsmak är "Half Baked" som är fylld av vanilj och chockladglass, kaksmet och chockladfudge!  


Lälläh Dissar:

 

- Snön. Förra veckan då all snö höll på att smälta var jag helt överlycklig. Och när man vaknade igår morse och fick se ny snö singla från himlen blev man nästintill förkrossad. NÄR TÄNKER FARBROR VINTER GE SIG?!?!?

Av Linnéa - 19 mars 2011 11:26

Sitter här och smider planer inför ikväll med Anna! Min mamma bor ju i en by ute på landet, så livet är rätt begränsat här. 

Så innan jag ska vara med Anna, ska jag faktiskt sätta mig och plugga lite inför NO-provet vi har på måndag. Eller prov och prov... Vi ska disskutera om kopplingsscheman, med en slumpad människa i min årskurs. Jag hatar att ha muntliga prov, då glömmer man ju bort allt smart man borde säga!

Anna och jag för några veckor sedan.

Av Linnéa - 18 mars 2011 17:02

Idag var det dags för det stora provet. Vi skulle kunna allting om första världskriget, mellankrigstiden, andra världskriget och orsaker till hur de startade... Men det visade sig att provet inte alls var så farligt och jag gjorde iallafall mitt bästa! ;)

Av Linnéa - 17 mars 2011 15:58

Igårkväll började The Event på tv igen.Tyvärr börjar det vid 22:00 och håller på rätt länge = den tiden lilla Lälläh ska sova. Så jag tänkte kolla på SVTplay och kopla in i tv'n nu istället... Så jag inte missar avsnitt av det bra programet.

Ovido - Quiz & Flashcards