Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Linnéa - 30 juni 2011 17:53

Dagen har rullat på i lagomt tempo och jag har hunnit käka paj och allt!

Nu måste jag skynda mig att göra mig iordning, vi är faktiskt bortbjudna till David och Annika ikväll!

Men innan jag drar kan jag ju berätta att jag vart en timme på köpcentret Familia och shoppat. 3 kassar kom jag hem med, men ni får inte se innehållet förrens imorgon! ;)

Av Linnéa - 30 juni 2011 13:00

Medan jag roar mig i vid poolen kan ni få läsa några väldigt knasiga lagar som finns i ett annat land... Nämligen USA:

  • I Kaliforninen måste man ha jaktlicens för att sätta ut råttfällor i huset.
  • I Kaliforninen är det förbjudet att cykla i pooler. 
  • I Kaliforninen får man inte bowla på trottoaren.
  • I Arkansas är det förbjudet för hundar att skälla efter 18.00
  • I Arkansas är det lagligt för mannen att slå sin fru, så länge han inte gör det mer än en gång i månaden.
  • I Arkansas får man inte flörta med killar på gatan, det kan resultera i 30 dagars fängelse.
  • I Arizona finns det en lag på att man inte får ha åsnor sovandes i badkaret.
  • I Arizona får du bara skydda dig med exakt samma vapen som överfallsmanen använder mot dig, om du blir attackerad.
  • I Alaska är det ett brott att putta ut levande älgar ur flygplan.
  • I Nevada är det olagligt att ha sex utan kondom.
  • I Washington DC är bara missionärsställningen tillåten.
  • I Alamaba är det olagligt att bära fejk-mustasch i kyrkan. 
  • I Conneticut är det olagligt att kyssas på söndagar.
  • På söndags eftermiddagar i Florida får ensamstående kvinnor inte hoppa fallskärm.
  • Om du råkar ut för en olycka i Tremonton är det olagligt att ha sex i ambulansen. Inte nog med att man får böter, dem publicerar även ditt namn i tidningen. 
  •  På Hawaii är det förbjudet att ha mynt i ögonen.
    Hittade detta på en annan blogg, så vet inte hur mycket sanning som ligger i dem... Men om dem är sanna så har de rätt lustiga regler där borta på andra sidan klotet!
Av Linnéa - 30 juni 2011 09:46

Godmorgon, vi raderade våra Danmark planer idag. För det första kommer det att bli jättevarmt att traska omkring i affärer och för det andra så mår jag inte helt bra. Så vi skjuter upp resan tills nästa vecka tror jag!

Men detta är bara bra, vi får ännu en solar-dag. Fast juste, måste nog ligga i skuggan så jag inte bränner mig sönder och samman igen...

Diezel snodde den skönaste "solstolen" igår!

Skapa flashcards