Alla inlägg under juni 2011

Av Linnéa - 16 juni 2011 17:57

Usch, för några dagar sedan var jag med om en hemsk händelse!

En liten fågelunge kraschade in i vårat köksfönster. Fick panik och sprang ut dit för att se hur det gick.

Den låg på rygg och ena benet ryckte - annars visade den inget livstecken... Men tillslut reste den sig upp och började pipa. Då såg jag att dennes näbb blivit helt sne! Stackareeeen!

Så där ute satt jag i ca 15 minuter innan den hittades av mamman sin och flög iväg!

Av Linnéa - 15 juni 2011 15:00

Nu är det Anna-dags igen! Idag ska jag hjälpa till och fixa flickans hår eftersom att det har sommaravslutning imorgon.

Hur fint är inte hennes hår på en skala?

Av Linnéa - 15 juni 2011 14:07

I förrgår käkade jag denna mystiska maträtt;

Av Linnéa - 14 juni 2011 18:45

Igår var jag och Anna ute med mina kaniner på tomten! De hoppade knappt omkring någonting, utan var fullt upptagna med att käka gräs!

Av Linnéa - 14 juni 2011 13:45

1. Jag har alltid drömt om att flytta utomlands, till antingen USA eller Kanada.


2. Jag har forbi för fötter... Själva vetskapen att någon gammal gubbe gått barfota där jag också går ger mig kväljningar!

 

3. Jag har numera tre katter som lever i samma lägenhet som mig... Killen, Ester och Stella!

 

4. Jag har kissat i det fria i världens äldsta regnskog bland alla läskiga ormar och spindlar.

   

5. Jag har någon slags sjukdom som gör att jag kluddrar på exakt allting! Typ iallafall...

Av Linnéa - 13 juni 2011 14:15

Jag kom på att det var exakt ett år sedan jag var i Österrike... Det är helt sjukt så snabbt tiden har gått! Det var en supertrevlig resa med min närmsta släkt på pappassida!   Jag utanför ett stort och läskigt slott!

Maten jag käkade varje dag i 12 dagars tid!    

Jag i en katolsk skola!  

Torget i den lilla staden vi var i.

 En söt lite get jag träffade!

Av Linnéa - 13 juni 2011 11:44

Nu börjar jag med listan igen!

 

1. Jag har aldrig hoppat varken fallskärm, bundy jump eller någonting annat läskigt... När jag tänker efter har jag inte änns hoppat från 5:ans trampolin!


2. Jag har aldrig tyckt om idrott... Faktum är att jag testade på många sporter som liten, men fastnade bara för dans.

Jag och syrran inför en dansuppvisning.

 

3. Jag har aldrig skrattat tills jag börjat böla. Det måste vara något slags fel i mina tårkanaler, för för mig är det fysiskt omöjligt!

 

4. Jag har aldrig varit med på tv i längre än typ 5 sekunder! För några år sedan filmades jag bara lite när jag träffade kronprinsessan.

 

5. Jag har aldrig varit vaken i 1½ dygn eller mer! Längsta tiden jag varit vaken måste ha varit lite över ett dygn.

Av Linnéa - 13 juni 2011 11:18

Idag är min första sommarlovsdag! Har faktiskt ingen aning om vad jag ska hitta på... Det blir väl till att sticka ut och sola en stund iallfall!

Ovido - Quiz & Flashcards