Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Linnéa - 9 januari 2012 21:34

Nu är Anna en av få som inte längre är beroende av fejjan!

Av Linnéa - 9 januari 2012 19:15

Eftersom att jag var borta i närmare 3 veckor delar jag upp inläggen, så inte värsta bildbomben spränger sönder bloggen.

 

Vi startade Thailandsresan i en liten turistskygg by med namnet Ban Phe, där vi råkörd en relax tid. Det jobbigaste beslutet man behövde fatta om dagarna var om man skulle orka krypa de 20 meterna till havet eller inte. Vi var tre familjer som hade ett stort hus tillsammans, dock så var man ju aldrig där mer än när det var sovdags. Den mesta tiden tillbringade man vid den underbart sköna poolen eller i solstolarna med min braiga bok!

Maten var god men man fick nästan aldrig vad man beställde eftersom att servitriserna ofta missförstod eller var glömska. Men blev helt beroende av "Lemon Juice" så drack det konstant vid varje restaurang-besök.


Mellanlandningen i Qatar, där det kryllade av shejker.

Poolen användes oooofta i hettan.

Bleka tjejjer första dagen. Ni kan ju gissa vilken dryck som fyller våra glas! ;)

Havet! Eftersom att stranden ligger vid kusten var inte alls havet lika klart och blått som på de andra ställena vi var på... Men det dög gott och väl ändå!

Thailand utan TukTuks är inte ett äkta Thailand.

Söta fisklampor som fanns att köpa. Skulle bli vettskrämd varje gång ljuset tändes om jag hade en sån!

Vad är en semester utan lekar i poolen?

De plockade kokosnötter på tomterna som man sedan fick som drinkar och kunde dricka ur. Det smakade märkligt och mycket mildare än den kokosmjölk man har hemma!

Lokala marknaden. Ångrar att jag nästintill kom med fullpackad väska, annars hade jag köpt allting. Ni anar inte hur billigt det var där.

Gott snacks som såldes. *spyr*

Jag och Sara är nymanikyrerade och svankar oss i poolen.

Är ute och plockar snäckor i solnedgången.

Av Linnéa - 9 januari 2012 16:41

Just nu är mitt rum kaaaoz efter alla nya klädhögar och väskor som flyttat in. Först måste jag ordna upp med dem innan bloggen blir uppdaterad! Så vi hörs snart, då jag ska berätta om T-land för er! *haha, T-land, hur töntigt..?*

Jag och mina nya brillor, hett.

Ovido - Quiz & Flashcards