Alla inlägg under februari 2011

Av Linnéa - 5 februari 2011 14:30

Imorse var jag på något slags event som varje vinter finns kring sjön Runn i Falun. De hade en tävling om vem som kunde bygga och åka snabbast spark (motordriven.) Jääääätte intressant.

Efter det gick vi in till Falu-centrum och käkade på en mysig kina restaurang!Dock var maten väldigt "försvenskad"...


Sedan efter maten svängde jag in på grannaffären Only och köpte några saker. (Visar snart.)

  

Av Linnéa - 5 februari 2011 11:44

Idag har vi redan hunnit vara nere vid vattnet och kollat på "spark-tävlingar"... Höll på att frysa ihjäl! Nu bär det av till stan för att äta och kanske shoppa? ;D

B R B

Av Linnéa - 4 februari 2011 21:33

Man vet att man inte har något liv när höjdpunkten på fredagskvällen är att kolla på Let's Dance.

  

Av Linnéa - 4 februari 2011 18:55

Idag har jag varit i skolan, såklart och verkligen inte gjort någonting... Typ bara garvat och snackat dagen igenom!

Sedan när skolan slutat hämtade mamma upp oss och vi åkte direkt till Falun. Så här ska jag alltså vara ända till imorgon. (Min mammas kille bor ju här.)

Nu ska jag iallafall sätta mig vid tv'n och ha lite fredagsmys med en Ben and Jerrys - Half baked.   

Av Linnéa - 3 februari 2011 21:51

Den här kvällen var väl ingen höjdare... Har setat och pluggat och även gjort klart mitt skolarbete om "Min drömskola" på engelska som jag antagligen ska redovisa imorgon!

(Fin google bild.)

Av Linnéa - 3 februari 2011 17:45

Yes, nu funkar min mobil äntligen igen! Så nu kan jag vänta till nästa helg med att skaffa en ny, som tänkt.

  

Av Linnéa - 3 februari 2011 17:01

Idag i skolan började jag läsa Anne Franks dagbok som jag ska göra bokanalys av. Har än så länge bara hunnit läsa ca 20 sidor och fattar typ ingenting... Väldigt många namn som är inblandade och sånt är så segt. Men iallafall, den lär ju bli bättre?

Av Linnéa - 2 februari 2011 19:23

Vad fan är det som händer med våran värld egentligen?

Vi tvingas alltid att kolla på nyhetera i skolan varje morgon - och imorse blev jag riktigt chockad över att nu Queensland även drabbas av en gigantisk cyklon! Som om inte det var nog med vattnet?

De stackarna, dem sa att den skulle vara värre än vad Katrina var i USA... Om jag var i Australien nu hade jag antagligen dött - inte av stromen, utan av den enorma panik man skulle fått!

  

Ovido - Quiz & Flashcards