Alla inlägg under oktober 2010

Av Linnéa - 31 oktober 2010 18:57

Jag kom just på att jag har massa presentkort inmosade i min plånbok som inte är använda. Gud vad härligt - nu när jag köpt upp alla mina pengar.

Så nu ska jag in på alla butikernas hemsidor och kolla hur mycket pengar korten är laddade med!

Av Linnéa - 31 oktober 2010 17:49

I morse gjorde jag det som jag lovat mig själv att inte göra - fega ur. Så jag vågade inte läsa dikten... Men dopet var riktigt gulligt iallafall! Fast jag knappt förstod vad prästen sa. Grötig skånska alltså!

Här kommer lite pics från dagen:

  I den lilla kyrkan! Johanna och Harry döptes.

 

  

Jag höll i Johanna en liten stund. Och sedan en bild när dopet var klart.

 

Då åkte vi hem till min morbror och åt en gigantisk smörgåstårta. Här har vi också en otroligt söt bild på mitt fadderbarn, aww! 

 

 

Tillsist så tillbringa hon en stund i mitt knä.

Av Linnéa - 30 oktober 2010 19:16

Imorgon klockan 9 sticker jag iväg till kyrkan för att "öva". Och efter det ska vi nog vara hemma hos min morbror + moster för att fira den lilla döpta ungen! Så jag vet inte om jag hinner sitta vid datorn. Det blir iallafall mobilbloggning!

Har testat morgondagens kläder. Såhär blir det:

  

Fast med smycken, smink och utsläppt hår.


Nu ska jag kila ner och träna på dikten.

Av Linnéa - 30 oktober 2010 15:58

Nu har jag äntligen åkt förbi "Välkommen till Skåne"-skyltarna och jag är snart framme i mormor och morfars lilla by!

Ska bli så skönt så, men jag är fortfarande super nervös inför dopet imorgon när jag ska läsa dikten! Har inte hunnit träna än.  

En liten blanding av Helsingborg. Jag har faktiskt varit uppe i det där tornet på första bilden!

Av Linnéa - 30 oktober 2010 14:07

Haha vad gör man inte när man har tråkigt...?

 

1. Senaste gången du klädde ut dig på Halloween, vad var du då utklädd till? - Jag var djävulen själv!

2. Gör du narr av folk? - Ja så ofta jag får chansen.

3. Fiktionell favoritkaraktär? - Fiktionell-vaddå?!

4. Har du nånsin snattat? - Faktiskt ja, ett ballerinapaket för 6015 år sedan.

  

5. Hur många kuddar har du i sängen? - Oftast två eller tre.

6. Det senaste du åt var..? - Thaimat för en timme sedan.

7. Vad heter du i mellannamn? - Maria och Evita. (Mitt artistnamn.) 

8. Vad läser du för bok nu? - Ingen faktiskt... Läser ju bara när jag solar.

9. Favoritskådespelare? - Hm, har ingen speciell favorit. Men Twilight-skådisarna är ju rätt OK.

10. Hur många timmar sov du inatt? - Sju tror jag, men är ändå inte utvilad.

11. Grillat eller friterat? - Jag älskar allt. Särskilt kyckling.

12. Har du nåt smeknamn? - Dem kallar mig MR. Lälläh.

13. Favoritfrukt? - Avokado och vindruvor.

14. Vad tycker du om CAPTAIN Jack Sparrow? - Jag tycker ingenting!

15. Rap eller metal? Någonting mittemellan...

16. Har du någonsin varit i slagsmål? - OM jag har!  

17. Har du blivit inkallad till rektorn? - Inte än.

18. Har du blivit avstängd från skolan? - Nejdå, jag sköter mina studier utmärkt.

19. Har du varit i en rättegång? - Nejnejnejnejnej.

20. Känner du nån mördare? - Ohja och jag lever fortfarande.

21. Skulle du kunna döda en annan människa? - Nejdå. Bara i mardrömmar.

22. Om du var tvungen att vara en kändis för resten av ditt liv, vem skulle du välja? - Tom Kaulitz för att få vara nära Bill!

23. Hur många kulor brukar du ta i kulglassen? - Alltid två!

24. Förresten, mjukglass eller kulglass? - Mjukglass tror jag väl.

25. Känner du någon polis? - Nja... Gills superhemliga FBI agenter? :)

26. Har du nån gång ramlat ner för en trappa? - Alltså ramlat och ramlat... Stuttsat ner då och då har man väl gjort.

27. Senaste konsert du var på? - En superspännande klassisk orkester konsert.

28. Engelsk eller amerikansk engelska? - Engelsk-engelska förstår jag inte änns. Så amerikansk!

29. Fiskar du? - Såklart! En gång för tio år sedan fick jag en mört.

  

30. Tycker du blod smakar gott? - Yes, brukar dricka det på helgerna istället för läsk. 

Av Linnéa - 30 oktober 2010 10:33

Hejhopp! Idag klev jag upp vid 8-tiden för att packa... Vi ska ju till härliga Helsingborg idag! Så jag sitter just nu i bilen och mitt internet funkar. Hur awesome är inte det?


Gårdagen var förövrigt bra. Tyvärr så fegade jag ur och vägrade kolla på Saw efter att en kille letade efter en nyckel i sott öga! Euuuw.

Så istället kollade jag och Anna på den roliga filmen "The Party".

  

Av Linnéa - 29 oktober 2010 19:39

Sådär, nu är jag helt klar och ska över till Anna för lite skräckisar!

Ses sen.

Haha cute pic.

Av Linnéa - 29 oktober 2010 17:50

Anna har precis bjudit in mig till henne för filmkväll! Det kan man ju absolut inte tacka nej till - även fast jag ska upp tidigt imorgon.

Vi planerar att se någon av "Saw"-filmerna, det passar sig ju bra nu till Halloween!

Skapa flashcards