Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Försvar!

Av Linnéa - 16 april 2010 20:15

Godkännde precis lite kommentarer och hittade den här:


Ingen bild




















Clara

Fredag 16 april 19:06

gud vad dum du är mot din katt som bor i en läggenhet med han!! han sitter i ett fönster och vill ut och du vill inte släppa ut han djurplågeri!!!!

 

 

 

 

Blev väldigt irriterad på denna anonyma Clara som inte har någon aning om varför jag inte släpper ut honom. Och egentligen så har hon ingenting med det att göra - Men jag tänker berätta hur det ligger till iallafall. För jag gör det inte med "flit".

Såhär ligger det till:

Min katt har varit med om mycket. När han bara var en liten unge och bodde hos sin första "familj" blev han misshandlad. En tant såg två ungdommar sparka på honom, och kasta honom i bakbenen mellan varandra - utomhus.

Tanten tog hem katten till sig men kunde inte behålla honom och gav därför bort honom till ett katthem. Där var han innomhuskatt och tyckte att det var väldigt läskigt att vara ute och gillade inte alls att gå ut.

 

Så när min pappa var på det där katthemmet en dag för att kolla om det fanns några innomhuskatter så visade dom genast den katten! Och pappa köpte honom.

Och han trivs verkligen hemma hos oss, men vågar fortfarande inte gå ut. Men han gillar att sitta på säkert avstånd ifrån marken och kolla på allting som händer utanför, men som sagt - gillar inte att vara ute själv!

 

Jag tycker själv att det är väldigt dåligt att ha innekatter - eftersom att de inte får känna sig fria och inte vara ute lika mycket som de borde, men för min katt finns det inte så mycket vi kan göra åt saken. Jag tror inte det skulle hjälpa speciellt mycket om vi försökte tvinga ut honom. ;)

 

Blev en väldigt lång text nu. Men jag hoppas att du Clara läser detta och tänker till innan du börjar säga saker du inte har någon aning om!

             

                              Här har vi "Killen". ;D

 

 

 
 
ECVADOR

ECVADOR

16 april 2010 20:56

fin blogg:D

http://www.ecvador.blogg.se

 
Nathalie

Nathalie

16 april 2010 21:29

Hejhej , vill du vara med i veckansblogg ? . Isåfall gå in på ; Http:fjortizzbrudaranazz.blogg.se. Kram

http://fjortizzbrudarnazz.blogg.se

 
NELLI

NELLI

17 april 2010 00:15

´va dumt att misshandla..idioter ;c

http://www.nellistar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 23 september 2012 22:02


Hejsan allihopa som fortfarande hittar till denna blogg. Jag har tröttnat på denna sida och vill börja om på nytt igen. Så jag har faktiskt dissat bloggplatset och bytit till devote.se! Ni kan fortsätta följa mitt skrivande häääär!!   Ses vi där...

Av Linnéa - 21 juli 2012 16:50


Idag hade jag så himla tråkigt här hemma att jag faktiskt tog initiativet att möblera om mitt lilla rum. Blev mycket ljusare och luftigare så blev rätt nöjd! Tog ingen bild innan så ni kan inte jämföra resultatet, mohaha! ...

Av Linnéa - 19 juli 2012 18:35

Jag som inte är nån kaffemänniska blev helt kär i denna underbara dryck - kaffeslush! Det är som en gräddig isdricka med kaffesmak, aaaaapgod!...

Av Linnéa - 19 juli 2012 17:05


Nu har vi vinkat småttingarna hejdå och jag sitter kvar här med Hälge i knät! Blev ingen shopping alls här för min del. *wooops* men ska snart hit igen så det gör inget! ...

Av Linnéa - 19 juli 2012 12:55

Är i Sthlm även idag eftersom vi hade skräckfilms maraton inatt.. jag som blir så sjukt rädd när jag kollar skräckisar... Men idag är det tänkt att vi ska träffa Hälges chiuahua-syskon, söta små varelser det där! Här kommer även en suddig outfit...

Skapa flashcards